Fagforbundet osen og roan

Fagforeningas forside arkiv

Kommuneøkonomien strupes - velferdstjenestene rammes

Fagforbundet Trøndelag mener Høyreregjeringens statsbudsjett er ikke lystig lesning for innbyggerne i våre kommuner, særlig ikke for dem som er avhengig av velferdstjenestene.

Fase 2 i 2021

Opplegget for kommende års Fase 2, andre del av grunnskoleringer er klart. Her kan du lese mer om når, hvor og hvordan det legges opp.

Advarsel: Mobbeombud i fare!

Det viser seg at Trøndelag kan bli ett av få fylker, og kanskje eneste uten mobbeombud. Vår yrkesseksjonsleder i kirke, kultur og oppvekst Janne Kristin Bjørnerås skriver om det her.

Informasjon fra Fagforbundet Trøndelag om koronaviruset

Fagforbundet Trøndelag holder kontorene stengt inntil videre, for å bidra til å begrense smitteomfanget av koronaviruset.

Råd om forholdsregler knyttet til koronaviruset

Som kjent registreres nå daglig nye tilfeller av personer i Norge som er smittet av koronavirus. Helsedirektoratet regner nå med at en høy andel av befolkningen i Norge vil bli smittet. Det er viktig å unngå en situasjon der omfanget av smitte og sykelighet overstiger helsetjenestens evne til å håndtere situasjonen. Derfor er helsemyndighetenes intensjon at smittespredningen i befolkningen skal utvikle seg så langsomt som mulig.

Tariffkrav fra Trøndelag

Det har vært avholdt tariffkonferanse 22.-23. oktober og følgende krav ble vedtatt:

Det første ordinære Regionsmøte er over

Det første ordinære årsmøte i Fagforbundet Trøndelag er over. To dager fyllt med politikk og årsmøtesaker, der det også ble valgt en ny ledelse, nytt styre og nye utvalg.

Til deg som er medlem i Fagforbundet og skal studere i ett eller flere år

Vet du at du fortsatt kan være medlem i Fagforbundet i studietiden?

To flotte fagdager i Yrkesseksjon helse og sosial

Yrkesseksjon helse og sosial arrangerte fagdag med tema Vold og trusler, 12. og 13.juni, henholdsvis i Namsos og Malvik.